Motivu – Tips og trick
Frederiksberg Idræt hjælper foreninger med at markedsføre deres prøvetræninger, ved at få Motivu til at promovere foreningstilbud på sociale medier til de rette målgrupper.
Hvordan I kan gøre jeres træninger indbydende på Motivu:
- Billeder: Sørg for, at der er billeder af jeres egen forening, og hvis man har en video, er det endnu bedre. Billederne må meget gerne være indbydende for begyndere, så dem på billeder skal helst ikke stå i kamptøj, men derimod hellere bevægeligt hverdagstøj, så det viser, at der er plads til alle. Derudover er det vigtigt, at dem på billederne udtrykker glæde, og at man kan se, hvilken idræt der bliver dyrket.
- Beskrivende tekst: Det er vigtigt, at træningen er godt beskrevet, så den, der vil tilmelde sig en prøvetræning, føler sig godt klædt på til at møde op. Beskrivelsen skal indeholde, hvad træningen består af, hvor den afholdes, eller hvor man mødes, kontaktoplysninger ved spørgsmål osv. Se evt. andre foreningers træninger på motivu.dk
- Træningen navn: Overvej, hvad I kalder træningen. “Badminton for 1-4-årige” vækker ikke meget interesse, medmindre man er meget passioneret om badminton. Tænk hellere lidt ud af boksen og spil på, hvilke fysiske færdigheder der trænes med undervisningen. Dette kunne f.eks. være “Motorisk leg og træning for forældre-barn”. Man kan nemlig se, det er en badmintonforening, der udbyder det på foreningsnavnet. Hvis man er en nichesportsgren, kan det også være en fordel at kalde det noget andet. F.eks. i stedet for at kalde det “Ninjutsu for 8-11-årige”, så kald det hellere “Kampsport for 8-11-årige”. Man kan se på foreningsnavnet, hvilken stilart det er. Det er en fordel, fordi flere kan relatere sig til “Kampsport” fremfor “Ninjutsu”, som mange ikke ved, hvad er.
Gode tips og tricks til Motivu
- Ferieperioder – Man kan angive ferieperioder, hvorved alle ens oprettede træninger annulleres i den angivne ferieperiode. Dette gøres under “Min klub” -> “Klubprofil”.
- Maks antal prøvetræninger fra samme person – Man kan under hver oprettet træningstilbud angive, hvor mange gange den samme person må tilmelde sig prøvetræning til dén træning.
- Fyldte hold – Man kan sagtens have fyldte hold liggende på Motivu. Så angiver man, at der er “0” ledige pladser. Så er det let at aktivere holdet igen, når der er ledige pladser. Samtidig viser man, at man også har andre hold, end dem der er ledige. Husk at skrive en kontaktmail på disse hold, hvis man vil skrives på venteliste i foreningen.
- Få holdene til at ligge på egen hjemmeside – Det er en fordel at have holdene med ledige pladser på egen hjemmeside,så besøgende her også nemt kan tilmelde sig gratis prøvetræninger. Se det her: Prøvetræning | BevægDig60+ (bevaegdig60plus.dk). Man kan selv vælge, om det skal være alle hold, eller om man vil have ungdomshold et sted og seniorhold et andet sted. Dette gøres under “integration” på Motvu.
- Del jeres træninger – I kan dele jeres træninger ved at linke til jeres Motivu-profil i diverse facebookgrupper (grupper for Frederiksberg, boligforeninger, børnefamilie osv.). I kan også dele link ved at sende det ud til jeres medlemmer og bede dem dele det i deres netværk. Det kan fx være på Facebook, på Aula via skolen, sende mail/sms til venner/bekendte det er relevant for, i deres grundejerforening m.m.
- Automatiske beskeder – Man kan under “Automatiske beskeder” opsætte en del forskellige automatiske beskeder. Eksempelvis sendes der en automatisk besked ud, om hvordan man tilmelder sig holdet i foreningen, når der på Motivu registreres, at en person er dukket op til prøvetræning. Ligeledes hvis der registreres, at de ikke er dukket op, så får de en anden mail. Derfor kan det være godt at sætte de pågældende trænere på holdene, så de hurtigt kan trykke ja eller nej via SMS, om folk er dukket op.