Alt din forening skal vide om Motivu

Frederiksberg Idræt (FIU) hjælper foreninger med at markedsføre deres prøvetræninger, ved at få Motivu til promovere foreningstilbud på sociale medier til de rigtige målgrupper. Her på siden vil I finde vejledninger og informationer om Motivu for foreninger.

 

 

Kampagne i 2021
For at sætte endnu mere skub i genstarten af foreningslivet på Frederiksberg går Bevæg dig for Livet – Frederiksberg og FIU endnu en gang sammen om en kampagne på rekrutteringsplatformen Motivu.

Kort og godt betyder kampagnen, at alle prøvetræninger, som er oprettet på Motivu inden 1. oktober, får synlighed på sociale medier såsom Facebook og Instagram mod relevante målgrupper – hhv. børn/unge, voksne eller seniorer. Kampagnen løber i hele oktober måned.

Forhåbentlig kan den ekstra markedsføring hjælpe Frederiksbergs mange foreninger og fællesskaber med at få fyldt ledige hold godt op!

Individuelle kampagner i 2021
FIU og Bevæg dig for Livet vil gerne tilbyde foreninger rabat på individuelle kampagner af kun foreningens egne hold.

En individuel kampagne er 6 uger og promovere alle ens hold, foreningen har lagt på Motivu.

Det kunne være oplagt at lave en individuel kampagne i forbindelse med, jeres sæson starter op her efter sommerferien.

Hvis I er interesseret eller vil høre mere så kontakt Teis Nielsen på teis@fiu-frederiksberg.dk eller 40431993. 

Hvad I skal gøre:
Hvis I allerede har brugt Motivu, er det eneste I skal gøre, at genaktivere og opdatere de træninger, I tidligere har lagt ind på platformen med korrekte datoer, aldersgrupper, billeder, beskrivelser og adresser. Bonus: I kan nu også vælge at bruge video på de enkelte træninger (Motivu er blevet opdateret siden efteråret!)

 

Hvad er Motivu?
Motivu er en digital platform som faciliterer idrætsforeningernes prøvetræninger, med henblik på at gøre det nemt at tilmelde sig en gratis prøvetræning digitalt, 24 timer i døgnet.

Hvad er det som Motivu kan?
Motivu hjælper idrætsforeninger med skaffe nye medlemmer ved at formidle prøve-træninger på ledige hold. Det kræver blot, at foreningen opretter sig på platformen med de hold, der har ledige pladser. De ledige hold bliver markedsført på Facebook med målrettede kampagner mod udvalgte målgrupper. Når det er gjort, kan interesserede se de ledige pladser, og tilmelde sig prøvetimer gratis. Når nogen har tilmeldt sig en prøvetime, får træneren på det enkelte hold direkte besked på e-mail.

FIU vil gerne hjælpe jer!
I FIU ser vi Motivu som en uundværlig platform med stort potentiale. Derfor vil vi anbefale, at så mange foreninger som muligt vil gøre brug af Motivu, og vi hjælper jer gerne på vej med at bruge platformen. Vi har udarbejdet en række vejledninger, og hvis noget driller, så står vi altid klar ved telefonen. Kontakt én af vores ansvarlige idrætskonsulenter Teis Nielsen på teis@fiu-frederiksberg.dk eller 40431993.

 

 

 

 

TESTIMONIAL

FRBdans:
En af de foreninger, som har fået stor værdi ud af Motivu, er FRBdans, der som nystartede forening, skulle ud og danne sig en hel ny rekrutteringsbase. Mikkel Lynge, formand for foreningen, har være særdeles begejstret for det værktøj som Motivu er:
”FRBdans er utroligt glade for at bruge Motivu til at rekruttere nye medlemmer til vores forening. Vi er en ny forening og har derfor ikke et naturligt rekrutteringsgrundlag, som de fleste andre foreninger. På bare 4 uger har vi haft ca. 90 unikke danseinteresserede tilmeldt til en af vores prøve-træninger. Uden brug af Motivu ville den høje deltagelse ikke være mulig. Dertil er det et godt værktøj til at Kontakte dem, der har været til en prøvetræning. Før skulle vi sende e-mails og sms’er individuelt til hver enkelt, hvilket tog meget tid. Vi vil helt sikkert fremover benytte Motivu”, udtaler Mikkel Lynge fra FRBdans.

TESTIMONAL

KB:
Men Motivu er ikke kun interessant for nystartede foreninger, der skal bygge en medlemsbase op. Den er også for større, etablerede foreninger, der kan bruge platforment til at nå ud til målgrupper, som deres traditionelle kanaler ikke altid fanger. Fodboldklubben KB har erfaret dette i deres brug af Motivu:
“Motivu har vist sig som en særdeles effektiv måde at nå ud til interessenter, som vi ellers har svært ved at nå via vores traditionelle kanaler. Hertil er platformen fin til at styre træningsdeltagelse, når vi kalder ind til vores årgange med ventelister”. udtaler Franz Dupont, Sportschef i KB.

 

TESTIMONIAL 

Motivu:
De foreninger, som lægger lidt kræfter i at oprette deres hold på Motivu, får generelt også store fordele. Som Morten Nørsten, direktør og medstifter af Motivu, siger:
”Generelt kan vi se at de klubber som får flest tilmeldinger, er dem som har gode billeder og beskrivelser. Nogle klubber er også gode til selv at postere træningerne på deres Facebook side, i lokale Facebook grupper, sende ud via e-mails og lignende. Det bevirker at vi kan lave mere re-targeting annoncering, som er annoncering til personer som besøgt set siden, men ikke har tilmeldt sig endnu) – og det er ekstremt effektivt”.